Dag 1 - En bild på mina kaniner och fakta



Nattviolens Chili  "Chili"
Chili var kaninen fick mig att börja med kaninhoppningen. Vi köpte honom hos en granne som föder upp kaniner vid vårt landställe. Det var enkelt att det var just honom vi skulle ha. Chili var den enda "vita" i kullen, dem andra var madagaskar och svart/gul japantecknade.

Idag är Chili kaninen som ligger mig närmast om hjärtat! Han är en helt underbar, fast att mysa är inte riktigt hans grej då han föredrar hellre att springa. PÅ banan så är han en dröm att hoppa, han har farten, marginalen och hindersäkerheten!
Vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom! ♥

 

 

 






Himlens Black Currant  "Ciara"
Ciara är en kanin som bestyder nästan allt för mig! Har haft henne sedan hon föddes och hon är min ögonsten! ♥
Tanken var inte att hon skulle stanna, men så vart det! ^^ Skulle ha kvar en hona och hon var den enda.
Ibörjan var hon inte den snällaste och då var tanken att hon skulle säljas men efter hon fick sin kull har hon blivit en helt annan kanin! Världen underbaraste!
Hoppningen har gått lite upp och ner. Efter kullen så började hon plocka pinnar och utvecklades stort! Och nu går det bara uppot! Hon har allt en hoppkanin ska ha, marginalen, hindersäkerheten och personligheten ♥






Sherlocks Nattljus  "Leah"
Leah var min första riktiga hoppkanin! Hittade henne på Skhrfs forum och kunde inte låta bli att lämna intresse på henne! Flera gånger om dagen kollade jag på annonsen, och hoppades på att hon fanns kvar :)
Kan inte beskriva min lycka när Sandra mejlade mig om att hon skulle bli min! Någon månad senare fanns hon hemma hos mig ♥
Leah är verkligen en underbar kanin, mysig till tusen! Hoppningen har bara hamnat åt sidan då hon tröttnade ett tag, men nu kommer vi ut på banorna igen!





Friscos Purley Oaks  "Lycka"
Lycka är verkligen en favorit här hemma! Alla i familjen älskar henne ♥
Här hemma är hon alltid framot i buren och verligen ursnäll! Hon var väldigt liten när jag fick hem henne och nu har hon vuxit till sig och blivit sjukt snygg och stor :D

På banan har hon full kontroll. Hon vet precis vart hinderna är och tar alla hinder med lätthet.




Boltens All Star Dreamy Blue  "Drömma"

Drömma är min först harkorsning och en kanin som jag verkligen fastnat för!
Redan sen första dagen så har man kunnat göra allt med henne, mysa gör hon mer än gärna ^^

Hoppningen fatta hon fort, debuten så tog hon pinne! På 3 starter så vart hon msv i rak. I msv så presterar hon verkligen. Hon har det mesta för att klara av de högre klasserna trots hon är väldigt liten o ung. Kommer bli spännande att se hur långt hon kan gå!





Combination's Langcaster
Helt oplanerat köp kan man lugnt säga!
När jag fick hem henne var hon osäker och litade inte på mig elr nån annan. Sakta men säkert så öppnade hon sig lite mer inför oss.
Nu är hon en hel cool tjej som verligen börjar ta för sig mer. Vilket märks på banan oxå!
Hon kan bli lite stressad på banan men i finalen speciellt i kroken är hon underbar att hoppa! Hon lär sig banan och då är det bara att följa med ^^




Princess Coala  "Cloetta"
Cloetta var köpt som kel-kanin och kompis till Chili då hon är steriliserad.
Med henne så kan man göra allt, hon bryr sig inte ett dugg ^^
Världens snällaste o mysigaste, ångrar inte ett dugg att jag köpte henne! Hon är en sån kanin man behöver!

Inom hoppningen så blir det lite framkants-rivningar här o var ;) Hon tävlar bara för skojs skull då vi inte heller vet hur gammal hon är.. Hon chockade oss i sommras genom att ta hennes första pinne!



Kommentarer
sara

ååh gud vad fina kaniner! :)

2011-12-25 @ 23:54:41
URL: http://kaninernas.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0