Dag 2 - Kaniner jag haft

Caramell - Han är mitt allt! Han vart biten/riven av en annan kanin vid ögat. Sakta så började ögat bli infekterat, och till slut så kunde han inte öppna det. Han kämpade på i en vecka, och under den veckan så var jag borta med skolan. Ringde varje da' för att kolla hur han mådde. Han började sakta bli bättre, vi hade en tid på lördagen för att kolla. Skakade i bilen påväg dit, ville inte förlora min allra bästa vän ♥
Veterinären sa att han inte hade blivit bättre, han skulle få opereras o dra ut 2 tänder för att förhoppningsvis bli bättre, men det skulle inte han få behöva gå igenom så då fick jag ta farväl av honom ♥ Saknar dig, fina underbara Caramell!!

Joyride - Han fall jag för fort. Han var lugnt den snyggaste i kullen! Jojje vart tingad först och flyttade precis när han fyllde 8 veckor. Jag hade bra kontakt med Magda (ägaren) och hörde bara positiva saker om honom, han for runt som en galning hemma hos henne ♥ Sen fick jag det tråkiga beskedet att han hade avlidit. Det kom som en chock för både mig o Magda. Vila i frid fina Jojje! ♥


Sålda kaniner

Curry - Är Chilis brorsa. När Chelsea hade bebisar så hade vi tänkt börja om från början o sälja Curry o Chili. Som jag minns honom så var han den domenanta kaninen och väldigt sprattlig ^^ Han flyttade till en barnfamilj och fick 2 kullar och kastrerades efter och bor med deras hona Linda.  

Chelsea - Var ingen lätt kanin. I buren var hon lite smått agressiv och hon var nästan omöjlig att hålla i. Vi la ut en annons på henne och fick snappt svar. Hon såldes efter hennes ungar vart 9 veckor.

Sherry - Såldes till Magda vi kände att det inte riktigt klickade längre. Vi fick hem honom från en granne då mamman hade gått bort, då var han ca. 5 veckor. Vet inte hur mycket tid vi la ner på honom, men mycket var det! Han var en underbar kanin som är pappa till Roxette-kullen!


   
               Caramell                                       Himlens Joyride


                                       Sherry


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0