Överraskingen

Den som flyttar hit är ingen mindre än Zid, Himlens Brooklyn Brawler. En superfin Drömma+Affe bebis som bor hos Moa just nu. Har funderat mycket angående det här beslutet under den här helgen. Drömma har förändrats så sjukt mycket efter sin kull och förlorat självförtroendet, springer igenom vissa hinder och flyger över andra. Ska börja hoppa lite lätt med henne sedan höja och tävla en högre klass vart eftersom. Men om det inte hjälper så funderar jag på att lämna ut henne på foder till någon då det helt enkelt kan vara så att vi inte passar ihop lika bra längre. Vill ha tillbaka min gamla Drömma. 
Men därför så vill jag ha hem hennes son, min favorit ur Drömmas kull sedan dag 1! Han är den mest "väduriga" i kullen och hans ena öra håller på att lägga sig nu. Har sovit över hos Moa under helgen så har lärt känna honom ännu bättre, och han är en urmysig kanin! Är även väldigt sugen på en hane, då jag klickat väldigt bra med hanar som jag haft. Velade fram och tillbaka angående antingen Rio eller Zid som skulle få flytta hit, men det blir Zid, då jag känner att han är mer än "Sofie-kanin" och inte lika harig som Rio. Han utmärker sig inte något särskilt i buren men när man väl har ute honom i sele eller inne i soffan så kommer en ny kanin fram, en social liten kille som om man håller fram handen så kommer han fram till en och blir mer än gärna klappad. 
Vi vägde honom och han är störst av sina syskon, men inte så stor om man jämför med Lyckas bebisar. Zid låg på runt 1,5 kg. 
 
Vi hoppade även med honom (och hans syskon, kommer i ett annat inlägg), och han är verkligen en oslipad diamant! Han har inte riktigt koll på sina långa baktassar ännu, men utvecklades efter varje lopp och klarade utan problem en lättbana på 8 hinder! Zid var riktigt rolig att hoppa då han har mycket fart under sina tassar, med mer träning och rutin så kommer han få koll på sina baktassar =)
 
Kan inte säga annat än att jag längtar så sjukt mycket tills jag får hem honom!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0