Blod, svett & tårar

Rubriken beskriver väldigt bra hur dagen har vart. Solen har stekt på hela dagen, men det vart inte alldeles för varmt utan perfekt väder för att hoppa kanin! Kaninerna har gått superfint allihopa och haft bra sällskap och en bra tämning. Hunden fick vara med på tävlingen oxå och skötte sig galant! Det finns filmer på de flesta kaninerna, de kommer ut i ett annat inlägg nu i veckan =) 
 
Texas gjorde verkligen några av hans finaste svår starter idag! I första gick han på 2+2, vart skrämd i grunden men gick riktigt fint i finalen. Tyvärr gick kaninerna så fint i den omgången så det räckte inte till pinne. I andra gången, på en mycket svårare bana gick han även där superfint. Han kom i mål på 2 fel, rev de första och sista hinderna (bakbom på raken och maxat dubbelkryss). I finalen sprang han på och såg ruskigt fin ut, 1 fel (dubbelkrysset). 2+1 räckte till en 3:e plats och pinne! =D
 
Min finaste och underbaraste kanin ♥ Innan start hade jag och Linda lite olika åsiker om hur hon skulle gå, jag tippade på runt 3 fel och Linda sa att hon skulle gå nolla, vilket jag såklart började skratta åt. Men väl på banan så gick hon såå sjuuuukt snyggt! Så säker och det var en dröm att få föra henne, och vad är det hon gör då? Hon nollar hela banan. Hon låg bra till inför finalen, men när banan vart enligt mig mycket svårare inför finalen. Det lades till bakbommar och större kombinationer. Hon flyger över de största hinderna och ända fram till sista hindret så hade hon inte rivit något, såklart var raken sista hindret och bakbommen på den åkte ner. Men såå fint hon gick :D Skakade efter hennes grundomgång ♥ Filmer kommer! 
I andra vart det lite mer drama. Återigen gick hon sjukt fint, men jag klev på ett bi när vi kom till tredje hindret och min fot började brännas och göra ont. Kunde inte stödja på den utan fick halta fram, det gjorde att jag styrde Lycka så himla dåligt och hon fick ta det mesta stillastående. Ju mer jag stödje på foten ju längre in gick taggen. Hon kom i mål på 5 fel och när vi kom i mål var jag tvungen att sätta mig ner och kolla foten, och mitt i mellan två tår var det en tjock tagg, som gjorde så ont. Som tur var så kunde Jessie ta ut den och efter ett tag vart det bättre men kunde inte stödja på den helt. Det började blöda men det vart inte svullet eller något liknande. Fick halta runt lite men det vart bättre till jag skulle starta Älva i längden =) Så surt det som hände i andra omgången och att det just hände på banan men så glad att det var Lycka jag hade i kopplet ♥ 
 
Sista starten tillsammans på ett tag. Och han gick sååå fint! I grunden chockade han mig genom att gå nolla. I finalen var jag väldigt säker på att han skulle gå på 2, det har blivit Andens siffra. Han var ruskigt fin i finalen och det gick väldigt snabbt ibörjan, nästan lite för fort xD Och 2 bommar åkte ned, kaninerna gick inte alls bra i finalen så han lyckades knipa en pinne =D Så nöjd med honom! Det känns väldigt tomt utan honom här, finaste Anden ♥
 
Liam vill inte gå upp haha. Han var allmänt helgalen och gick på 2 fel, tyvärr 1 fel för mycket för final. Tycker att han såg fin ut, han har blivit mycket finare efter kastreringen =)
 
Det finns inga bilder på de andra, men filmer kommer som sagt. 
Himla var riktigt brunstig, men Moa lyckades få henne att gå nolla i grunden. I finalen vart hon skrämd för något och började stampa, rev tyvärr första hindret (en tvåa) och flög över resten. Det räckte till en utanförplacering, snart kommer den sista pinnen till medelsvårklassningen ^^ 
Drömma gick helt okej. Onödiga fel men kändes allmänt fin =) 3+2 kom hon i mål på.
Älva blir bara finare och finare. Har hållt mig från att starta henne i krok då hon är/var för ofokuserad. Men nu är hon så fin! Lite framkanter åkte ner, totalt 4 fel, 1 fel för mycket för final. Men nöjd =D I längden klarade hon ingångslängden 120 i sista, var tveksam om att hon skulle kunna gå upp till elit. Men hon taggade till och tog 160 i första och vann den klassen! Försökte på 180 men hon vart lite för trött ♥
Lady gick väldigt fint! I grunden rev hon en maxad femma i bakkant, ledde tills finalen där det var två små fel. 1+2 räckte till en andra plats och pinne =D
Ciara fick följa med och hoppa msv utomtävlan. Kändes såå fin, trots värmen. 2+0, klarade både platta (!!) och boxar. Det märktes på henne att hon tyckte det var roligt, så nästa tävling blir det nog svår för hennes del =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0