Far & Son

Nu när jag har Android hos mig så kan man ju inte låta bli att jämföra honom med pappa Marley. De är så otroligt lika varandra, kanske inte direkt till utseéndet men på insidan och hoppningen. 
Marley var alltid en favorit hos mig, han hade så mycket hoppglädje och hade världens underbaraste personlighet. Tanken var aldrig att han skulle stanna men fastnade verkligen för honom så han fick bo kvar. Hade haft ute honom på annons under den tiden och när Amanda hörde av sig och ville köpa honom så kände jag att det var bäst att han flyttade dit, vilket jag verkligen inte ångrar. Kände inte Amanda sedan tidigare men det kändes rätt att sälja honom till henne. När det var dags för Marley att flytta dit kändes det ändå jobbigt, hade haft han hos mig ett bra tag och gillade verkligen honom. Han la man alltid märke till på gården, med den energin han hade. Marley hade det så bra hos Amanda, de funkade verkligen tillsammans, vilket var otroligt roligt att se. 
Marley fick ett tag sedan träffa en tjej, Malwa som hon heter och en månad senare blev de bebisar. Under den tiden så hade Marley rymt. När jag fick messet från Amanda så kunde jag inte tro det, Marley skulle inte försvinna. Amanda och hennes familj letade ett bra tag, i flera veckor. Men ju längre tiden gick så började man förlora hoppet. 
Finaste Marley. Men han lämnade 3 bebisar efter sig, Thomas, Thea & Android. Är väldigt glad över att Marley hann lämna bebisar efter sig, "små" Marleysar. 
 
Har under den tiden bebisarna bodde hos Linda har jag alltid varit sugen på den viltgrå hanen, enda hanen i kullen. Hade inte plats för honom då, men när Drömma flyttade till Moa för kullen så frågade jag Linda om jag kunde få ha honom hos mig ett tag. När Linda sa ja, så kändes det så otroligt skönt, att få lära känna en bebis efter Marley. 
Android hade bara gjort en start innan han kom till mig. Det har tagit några starter för honom tills han kom igång, men när vi fick hoppa våran första final, kändes han så säker! Tror verkligen det kan bli någonting av honom, är så otroligt glad att jag får vara med i hans utveckling. Känns som vi är väldigt nära första pinnen snart ♥
 
Nu när jag har haft Android hos mig, så har det känt som att Marley var tillbaka. Brukar oftast inte funka så bra med hanar, men med Android funkar det otroligt bra, vi har verkligen funnit varandra. 
Vill inte tänka på den dagen jag måste lämna tillbaka honom, tröstar mig med att det är lååångt kvar, även om det inte är det. Finaste, finaste Android ♥
 


Kommentarer
Linda

Ni är helt underbara tillsammans!
Är så himla glad att han kom till dig (vilket jag sagt typ hundra gånger, haha)och får komma ut och tävla!
Han verkar ha det super bra och jag ångrar inte en sekund att jag lämnade honom till dig! Kändes såklart jobbigt i bilen till dig men sen kändes det bara bra, för jag visste ju hur toppen han skulle ha det! :)
Oroa dig inte för att lämna tillbaka honom sen till mig, du kan få sno honom igen sen typ närsomhelst om du vill ;) Inga problem! :)
Sen är det bara säga till om ni vill låna honom eller ngt!

2013-05-03 @ 21:09:19
URL: http://Ztrawberries.weebly.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0